2011/11/28


إذا جيت

ارجوك قشرلي برتقان فى الشتا

و اعملي حمص

و احكيلي عن مدرستك الثانوي :)


اذا جيت غني معايا اغاني زمان
و فاجئني بكيس ترمس مليان
دفي ايدايا من الساقعه
افتح بابك و داريني
ساعني
ضحكني
و اتريق على قصري
و ناولني السكر من أخر رف
ارفع ديل فستاني و اتشعلق فيه
اذا جيت فرحني و افرح بيا



اذا جيت ... اقبلني

 

اسمعني و متسألنيش

و اذا لمعت عيني و انا بنطق اسمك - متكسفنيش
خد بالك م الكحل الأزرق
و الكعب العالي

خد بالك م الورد اللي مفتح على فستاني

 


اذا جيت ...
اجبر بخاطري
اصلبلي طولي

عوضني

و متستغربنيش
اوقات ببقى فراشه تتنطط تنطيط
شابه عفيه
طفله و يمكن متولدتش
اوقات ببقي عجوزه و كركوبه
بتعافر لجل تعيش

اوقات راح ازقك – متفوتني


ش

اذا جيت
استحمل حبه عند مبيضروش
استحمل إيدي اللي في وسطي
حاجبي المرفوع
استحمل حبه خوف

لو يتسرسبوا لروحي مبيرحمونيش

اعزمني على فسحه في جميع الطرقا
ت
اسمع تحويشتي من الحكايات

اذا جيت
هحفظ دبه رجلك ع السلم
شايك سكره ايه
خفيف طيب ولا تقيل
هحفظ الوان قمصانك
بتكون شبهي و انت لابس ايه

اذا جيت
هرمي حمولي على كتفك
هيكون كتفي بكتفك
راسي براسك
ايدي في ايدك

اذا جيت
مش هندم اني استنيت
و هفكر نفسي انك جيت




 
 

3 comments:

احمد خليل said...

انا مش مصدق ان فيه بشر بيكتب بالجمال دة ..كلام بسيط وحلو والاهم انه كلة سياسة كلة صرخة امراة فى وجه التخلف ...اذا جيت انا كده كتفى بكتفك ..ده نظامى والنظام الجديد وحيعجبك ....
خد بالك م الورد اللي مفتح على فستاني
الله ينور عليكى

Unknown said...

و الله يا عمو خليل انا فعلا مش لاقيه كلام ارد بيه على حضرتك ... صباحك سكر بالهنا

Unknown said...

و الله يا عمو خليل انا فعلا مش لاقيه كلام ارد بيه على حضرتك ... صباحك سكر بالهنا