2010/12/01

ظلمنا الحب

 
 
أنا وانت ظلمنا الحب

أنا وانت .. ظلمنا الحب بإيدينا

وجينا عليه .. وجرحنا .. لحد ما داب حوالينا

ما حدش منا كان عايز .. يكون أرحم من التاني

ولا يضحي عن التاني

وضاع الحب ضاع .. ما بين عند قلب وقلب ضاع

ودلوقتي لا أنا بنساه ..

ولا بتنساه ..

ولا بنلقاه .. أنا وانت

أنا وانت

***

أنا وانت اللي كنا زمان :

أحب اتنين .. وأحن اتنين

وكان اكبر خصام بينا .. يدوب ف يومين

يادوب ف يومين

خصامنا ليه النوبة دي زاد ..

وخلا الخطوة بينا بلاد ..

وفرقنا على طريقين ..

وضاع الحب ضاع .. ما بين عند قلب وقلب ضاع

ودلوقتي لا أنا بنساه ..

ولا بتنساه ..

ولا بنلقاه .. أنا وانت

أنا وانت

***

أنا وانت .. ظلمنا الحب بالحيرة

وجبنا للظنون سيرة

وقطعنا الأمل مرات .. ما بين الشك والحيرة

وكان الحب بينا كبير .. صغر لما ابتدينا نغير

وبردت نار .. وقادت نار ..

وبرضه مشينا ف التيار

وضاع الحب ضاع .. ما بين عند قلب وقلب ضاع

ودلوقتي لا أنا بنساه ..

ولا بتنساه ..

ولا بنلقاه .. أنا وانت

أنا وانت

***

أنا وانت نسينا ..

حتى نتعاتب .. ونتصارح

وعز عليك تسيب العند وتسامح

وعز عليا أكون البادي وأتصالح

وأصبح كل يوم بينا .. يفوت أصعب من امبارح

نسينا رقة العاشقين .. نسينا واحنا مش داريين

نسينا إزاي .. كدة نسينا ؟

وإيه ده اللي جري لينا ؟

وضاع الحب ضاع .. ما بين عند قلب وقلب ضاع

ودلوقتي لا أنا بنساه ..

ولا بتنساه ..

ولا بنلقاه .. أنا وانت

أنا وانت

1 comment:

Anonymous said...

آخر جميلة حادة. ويعتقد أبدا أنه كان هذا سهلا. تحترم لكم!