2010/10/13

بُعد

ابداء يومي بصعوبة مبالغ فيها , تراودني الافكار ذاتها كل يوم. يقولون اننى سوف اتعود ,سوف اعبر تلك المسافات الفاصلة و لكننى لا زلت لا اتوقع هذا و ان هؤلاء الذين اراهم يوميا و اتحدث اليهم سوف يدخلون في نسيج حياتى لكنهم لازلوا يطلون على من خلف صناديقهم الزجاجية المليئة بالمواد الحافظة و كأنهم ميتون. اراهم كل يوم يعيدون اكل فضلاتهم المتناثرة في الصندوق و يجترون نفس الكلمات على اذني. ياالله كما انا وحيدة جدا وسط هؤلاء
افتقدك كثيرا و افتقد الكلام و السؤال المتكرر الذى ما عدت اسمعه , كيف حالك؟ حالي اذا هوا الفقد. لم اكن لأعرف انه بالرحيل سوف اشعر بهذا الوخز في صدري لمجرد مرورك في ذهني. ما عدت اعرف متى اعود و متى ارخي هذه الرأس الحزينة على صدرك
حتى الدموع قد شحت في البعد لم اعد ارى وجهي فى المرأه او بالأحرى تزوغ نظرتى فلا اتبين ملامحي. تعبت جدا و ملىء قلبي كره غير مبرر.استهلكنى كره اّكلى فضلاتهم. و سئمت مشاركتهم الهواء ليتني أعود 

4 comments:

mona said...

طب ليه اسمها بعد؟؟؟؟
طب ليه كده ع الصبح
الواحد يادوب بيعرف يقووم نفسه م السرير الصبح
فليه كمان تصعبي عليا بقية يومي ؟؟؟؟

Unknown said...

و الله انا فعلا مكنش قصدي, اما صعوبة اليوم فاعتقد انه صعب من زمان المشكلة دلوقتي انك مش قادرة تسطعبتي على نفسك و تقولي ليها انه مش صعب اوي و لا حاجة

اسمها كده عشان انا حاسة ان انا بعيده عنى

eslam elgzar said...

احيى حضرتك على تلك الكلمات التى تمس داخل الكثير ومنهم انا بواقعيه وعمق شديدين
واحى حضرتك على احساسك وحسن تعبيرك

Unknown said...

احيى حضرتك على ذوقك و الله :)